Behandlingstilbud, med fokus på mennesket som helhet
Eller ring oss på telefon

Fysioterapeut – Fysioterapi i Bergen og Askøy

Hos ibedrehelse fysioterapi Bergen sentrum får du undersøkelse og behandling av erfarne autoriserte fysioterapeuter, der kvalitet og ivaretakende behandling for deg som pasient er viktigst. Våre fysioterapeuter har lang erfaring og vi kan vise til mange fornøyde pasienter i Bergen

Fysioterapi er en fysisk behandlingsform som brukes ved plager i muskel og-skjellettsystemet. Fysioterapeuter har rett til å undersøke og behandle uten henvisning fra annet helsepersonell. Våre fysioterapeuter behandler pasienter med og uten henvisning fra lege. Vi jobber ut fra prinsippet om en aktiv tilnærming der pasienten selv er deltakende i rehabiliteringen i samarbeid med fysioterapeuten.

Fysioterapeuter har inngående kunnskap om muskel-, nerve og skjelettsystemets oppbygning og funksjon. Kunnskap om hvordan psykiske, fysiske og sosiale faktorer spiller inn på pasientens helseproblem, er et viktig grunnlag i behandlingen. Fysioterapeuter jobber for å optimalisere livskvalitet og fysisk funksjon ved hjelp av forebyggende, behandlende og rehabiliterende tiltak.
Før behandlingen iverksettes får pasienten en grundig undersøkelse, som danner grunnlag for videre behandling og opptrening.
Fysioterapi er et lovfestet tilbud innen norsk helsetjeneste, og offentlig autorisasjon kreves for å kunne arbeide som fysioterapeut.

Hvordan arbeider vår fysioterapeut på Ibedrehelse i Bergen?
  • En første gangs konsultasjon – Vår fysioterapeut vil bestå av en grundig kartlegging og gjennomgang av sykehistorie.
  • Etter dette følger undersøkelse og funksjonsvurdering gjennom observasjon av kroppsholdning, bevegelsesmønster og spesifikke tester.
  • Dette vil gi vår fysioterapeut et grunnlag for valg av behandling og individuelle målsettinger.
Hva får du som klient IbedrehelseFysioterapi i Bergen?
  • Du får en kvalifisert vurdering av dine plager og en forklaring på årsaken til disse basert på gjeldende oppdatert forskning på området.
  • Du vil få klargjort hvor lang tid det vil ta for å bedre plagene og hvilke bedringer som er mulig å forvente.
  • Du blir presentert alle alternativene du selv kan gjøre for å forbedre/mestre dine plager.
  • Du vil hurtig få vite hva vi eventuelt kan gjøre for dine plager.
Noen områdene du kan oppsøke en fysioterapeut for:
  • Nakkeplager: Akutt kink, stivhet, prolaps
  • Skulderplager: Myalgier, impingement, rotator cuff tendinose
  • Svimmelhet
  • Hodepine og migrene
  • Kjeveplager: Smerter, klikk
  • Armplager: Tennisalbue, slitasjegikt i håndledd og fingre
  • Ryggplager: Hekseskudd/akutte smerter, lumbago, prolaps, isjias, spinal stenose
  • Idrettsskader
  • Smerter mellom skulderbladene
  • Brystsmerter
  • Bekkenplager: Bekkenløsning og bekkenleddsyndrom
  • Hofte- og lyskeplager
  • Kneplager: Meniskskader, leddbåndskader, slitasjegikt
  • Fotplager: Akillessenesmerter, plantar fascitt, slitasjegikt i ankel, fot og tær

Velkommen til oss midt i Bergen sentrum. Behandlingstime innen 24 timer.
Kontakt oss i dag dersom du har behov for fysioterapeut.

Bibbi Emilie Duus

Fysioterapaut


Artikkler
Hva er trykkbølge behandling?

Kan være med på å dempe eller fjerne kroniske plager i muskler og sener. Nyere forskning viser at kroniske smerte tilstander oppstår som et resultat av en mislykket reparasjon fra kroppen. Siden kroppen ikke selv klarer å ødelagte vev som har vokst feil, får du kroniske smerter. Vi tilbyr trykkbølge på klinikken-spør oss om du lurer på noe!

Les mer
Trenger du treningsveiledning?

Fysioterapeutene ved iBedrehelse har god kompetanse i forebygging og opptrening etter skader. Du kan få et individielt, tilpasset treningsprogram til DEG og dine plager medjevnlig oppfølging. Spør Bibbi eller Charlotte om treningstips!    

Les mer
Er det viktig å tøye?

Det er ikke bevist at du blir mindre støl hvis du tøyer etter treningsøkten. Men tøying er viktig og bra for bevegeligheten og ikke minst kroppsholdningen vår! Tøying gjør at man føler seg smidigere og yngre i kroppen! Det å bli mykere kan også hjelpe deg med å utføre andre treningsformer bedre.

Les mer
Vi er hva vi spiser!

For at kroppen skal klare å reparere er det nødvendig med god mat! Dersom vi har ledd og muskelplager er det viktig å fylle på med betennelsesdempende mat som grønnsaker, fet fisk, antioksidantrik mat, 70 % sjokolade, honning og probiotisk og fermentert mat.      

Les mer
Forebygge plager

Hvordan kan DU forebygge plager i nakke og rygg og unngå skader? Ut i fra vår genetikk er vi skapt til å være i bevegelse!! Beste måten å være aktiv er å få det inn i daglige rutiner: 1) Gå trapper i stedet for rulletrapp 2) Gå/sykle til jobb 3) Ha lunsj trim 4) Justere skrivebord i stående stilling

Les mer